Saturday, October 9, 2010

melankolik cinta puaka

di ambang sakti bermula fantasi
termenung tersengguk kelam sendiri
sang pencipta  terbesar sang hamba hny memerhati
di ceruk sudut alam terperinci
fantasi berkalam kepadamu sang puteri..

manakah manis cinta sang puaka?
apakah jitu kasih melankolika?
mengapa hamba dihina tnpa muka?
adakah kerna duniawi kita berbeda?
isi ringkas hmba phon dr engkau putri puaka
agar salju naluri lelaki milik sang hmba....

pergi jasadmu aku tidak peri
pergi bayangmu aku kekal begini
pergi kasihmu aku mati
pergi puaka cintaku aku menitimu di syurgawi

melankolik cinta puaka kau bersemi
ruang fantasiku mula terbuka
bersemi jasad tnjukkan jiwamu
akanku perlihatkan siapa aku
siapa aku di kesenian xbertepi
bersama dikau aku pujangga dan engkau puaka putri...

No comments:

Post a Comment